Velkommen til min blogg!

Velkommen til min blogg! Interiør er min store lidenskap og jeg liker og ha det harmonisk og lyst i hjemmet mitt. Det betyr mye for meg at ting passer sammen enten det er nytt eller gammelt. Jeg setter stor pris på ting som har en historie til meg og/eller min familie!Men aller høyest står min familie,og vi tilbringer mye tid hjemme! Vi er en travel familie på 5 og her vil dere etterhvert få se hvordan vi har det. Er veldig glad i ShabbyChic- stilen og den franske landstilen, så det blir veldig lyst og lekkert når vi nå pusser opp leiligheten vår på Gran:) Drømmen er et stort sveitserhus..legg gjerne igjen et spor så jeg kan besøke deg også:)

torsdag 12. mai 2011

Herlige Lavendel....♥

Heihopp og god torsdagmorgen=)
Jammen går dagene og ukene fort....!! Nå er det jo straks helg igjen jo:) Jaja, tiden får man bare prøve å   bruke fornuftig. I dag er det skikkelig møkkavær her på Gran, det får man gjort lite med men faktisk synes jeg det var godt med en "innedag" idag.. Det er helgrått og fuktig i luften.. Da får jeg brukt favorittgummistøvlene fra NoaNoa=)
De står på trappen sammen med en bukett syriner jeg plukket med meg en dag vi var ute og gikk tur;)
I går kom min kjære hjem med en supersøt gave da;) 

Lavendel i sink:) Fuglehus fra Miljøgården..

Jeg ble så overrasket altså...
Lavendelen er så dekorativ synes jeg=) OG  den kan også brukes i noen deilige coockies
som jeg tenkte å dele oppskriften med dere her inne=) Dessuten er det skikkelig fint med lavendelsukker i f.eks en nostalgisk glasskrukke el lignende. Du bare blander frisk lavendel med sukker!! Etter ca ei uke vil sukkeret ha tatt til seg smaken. Passer perfekt til å drysse over jordbær med vaniljeis...yumyam;)

20 KJEKS:
100gr mykt smør
1dl sukker
1ts vaniljesukker
2,5dl hvetemel
1/4ts hjortetakksalt
1ss friske eller tørkede lavendel

1. Forvarm ovnen til 150`C
2. Pisk smør og sukker til det blir lyst og luftig
3. Bland de tørre ingrediensene med lavendelblomstene, og rør dem inn i smørblandingen, så du får en smuldredeig.
4. Form små kuler og legg de på ei bakeplate med bakepapir.
5. Stekes midt i ovnen i 15-20 min

Bon Apetit!

Ønsker dere alle en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Åh, så koselig å bli overrasket av en slik romantisk og søt gave da! Drømmemann!!! ;) Lavendel er nydelig, jeg har allerede kjøpt flere av dem ;) Takk for tips om lavendelsalt, det skal jeg prøve! Takk også for oppskrift på kjeks, de høres superdeilige ut!!

    En finfin helg til deg ;) klem Gry

    SvarSlett
  2. Så flott!!Takk for oppskrift på lavendelkjeks!
    Spennende!De skal prøvest!
    Har satt lavendel i hagen!
    Ønsker deg en herlig helg!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Hei.. herlig bakgrunn du har.. Lavendel er bare helt herlig, både lukt og blomst! ønsker meg en lavendel hekk.. :-D god helg!

    SvarSlett
  4. Hei Maren,

    Som de andre her: Lavendel er kanon! Ikke bare ha den i trappen, få gubben til å kjøpe mange flere, og plant dem i bed og potter ute. Tåler ikke vinteren her særlig godt, men er fantastiske hele sommeren. Så kan du bake kjeks om vinteren! :-)

    Så til saken: Jeg håper du ikke eier den sengen som er på blogg-bildet?
    Den er uvanlig skrekkelig. Et gyselig monster i blonder og dårlig smak for alle som har passert tenårene. Kom igjen, Maren - du kan bedre.
    På dynga me'n. :-)

    Jeg garanterer at mannen din blir glad! Og soverommet blir mye mer elegant hvis du putter den i en container og setter fyr på hele blonde-marerittet.

    Jeg sponser søppelbil!

    Gleder meg til å lese mer om sommeren på Gran. Håper været blir bedre!

    Gode ønsker fra,
    Urban Territory

    http://web.me.com/u.t/Websted/Home_Support.html

    SvarSlett